Site icon Türkiye Kulisi

Ekspertizler de Anlamıyor: İkinci El Otomobil Alırken Büyük Tuzak

Türkiye’de ikinci el otomobil almak her geçen gün daha da zorlaşıyor. Araçların kazası, hasar geçmişi, motor ve mekanik sorunları ekspertizlerle ortaya çıkarılsa da bazı kusurlar ne yazık ki raporlara yansımıyor. Uzmanlara göre, özellikle korsan taksi veya şirket çıkması araçlar, ekspertiz raporlarında fark edilmiyor.

Korsan Taksi ve Şirket Araçları Anlaşılmıyor

İlan sitelerinde satışa çıkan araçların geçmişine dair net bilgi edinmek kolay değil. Özellikle ihalelerle galericilere satılan şirket araçları, detaylı temizlik ve basit kozmetik onarımlarla kusursuzmuş gibi gösteriliyor. Benzer şekilde korsan taksi olarak kullanılan otomobiller de sahipleri tarafından saklanarak ilana konuluyor. Ekspertiz firmaları, bu tür araçlara ilişkin raporlarda “korsan taksi çıkması” veya “şirket çıkması” gibi ibareler yazamadığı için alıcılar mağdur olabiliyor.

Kusurlar Kolayca Gizleniyor

Yüksek kilometreli araçların yıpranmış izlerini gizlemek artık çok kolay. Direksiyon ve vites topuzu kaplamaları, pedal lastikleri, kapı kolları gibi parçalar yan sanayi ürünlerle değiştirilerek aracın yeniymiş gibi görünmesi sağlanıyor. Böylece 200-300 bin kilometredeki otomobiller bile “kilometresi uzun yolda yapılmıştır” açıklamasıyla satışa çıkarılabiliyor.

Hasar Kaydı Yoksa Dikkat

Bazı araçlar, yüksek kilometreye rağmen kazaya karışmamış olabiliyor. Bu durum satıcılar için avantaj, alıcılar için ise büyük bir risk oluşturuyor. Çünkü hasar kaydı bulunmaması, aracın sorunsuz olduğu anlamına gelmiyor.

Nelere Dikkat Edilmeli?

Uzmanlar, ikinci el otomobil alacaklara şu uyarılarda bulunuyor:

Sonuç olarak, ekspertiz raporları tek başına yeterli olmayabilir. İkinci el otomobil alırken hem dikkatli inceleme yapmak hem de farklı uzman görüşlerinden yararlanmak alıcıların menfaatine olacaktır.

Exit mobile version